fredag 31 augusti 2012

Vill att smärtan ska försvinna

Det gör så ont. Vill få bort denna oerhörda smärtan. Vill bara minnas allt det fina och underbara vi fick med vår Wilda.
Men det enda jag tänker på är hela v innan Wilda somnade in. Allt vi kunde gjort annorlunda. Kollat upp läkare och kämpat för att Wilda skulle opererats tidigare. Nu blev det för sent och tarmbakterier nådde hjärtat och orsakade hjärtstillestånd. Jag är så arg, besviken, frustrerad....och så otroligt ledsen. Jag har ångestatacker och det enda jag försöker göra är att samla kraft.

Idag hade vi WIlda hemma i sex timmar. Sex underbara timmar....Det var viktigt för oss att Wilda skulle få komma hem igen. Vi kelade, prata, skratta och grät. Satte på henne sitt nattlinne och bäddade med hennes egna filtar, täcke och kudde i kistan. Några foton lade vi under kudden och "Raffis" kelar hon fortfarande. Vårt älskade lilla mirakel.
-Tack för allt du gett oss Wilda. Och förlåt för att vi inte hann komma till dig den stund du valde att lämna oss. Allt var ju så bra....och på mindre än tre minuter var du borta...Förlåt!!!!!!!

13 kommentarer:

  1. Saknar ord... :-(

    Tänker på er!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Varför-frågorna som kretsar i era tankar, de kommer att slå sig till ro så småningom. Ni har räddat Wilda till livet så många gånger, hon överlevde så många gånger där hon hade kunnat dö - det kanske var dags för henne nu, det kanske var hennes tid att lämna. Låt de plågsamma tankarna rinna igenom era själar, och tänk på att ni proppade henne full med kärlek, det var nog därför hon gav sig av utan att ni var där, hon visste om er villkorslösa kärlek, den fanns där hos henne ändå. Och nu finns där en hel evighet med kärlek, så tänker jag. Och den ni älskar med den tar inte heller slut.
    Tänker på er, var rädda om er.

    SvaraRadera
  3. Hejsan ! Jag och min kille sitter och kolla på hur fridfull Wilda ser ut när hon ligger där ! Vi sitter här och tårarna ringer på min kind !Jag tänker på er mycket ...kram på er alla .

    SvaraRadera
  4. Så fruktansvärt :'( förstår ångern och skulden över att ej ha varit där när hon somnade in. Men ni var alltid med eran Wilda i tankarna och det visste hon. Hon var inte ensam, ni var alltid med henne! Ut i sista ögonblicket, om än ej fysiskt. Tänker på er massor och önskar att jag på något sätt kunde bära en del av er sorg för att underlätta, men detta är just ER sorg, sorgen dom kommer att ta er till "andra" sidan. Sidan där man saknar och minns men minnena inte bränner som eld i hjärtat...utan man kan sörja, sakna och minnas med ett leende på läpparna!! Kram <3

    SvaraRadera
  5. Hon är så vacker! Ser ut att vara fylld mer kärlek från er. Kan bara föreställa mig vad ni går igenom, utan att förstå. Önskar er styrka och kraft. Du har så mycket kärlek inom dig. Ta hand om dig och låt någon ta hand om dig.

    Kram Viveca

    SvaraRadera
  6. Hon ser så rofylld ut. Mina tankar går till hela eran familj och era nära. Ta vara på er! Kram

    SvaraRadera
  7. Vila i frid lilla vackra Wilda.

    Ni finns i min varma tanke!Skriv din kommentar här!

    SvaraRadera
  8. Kanske därför hon valde att gå just då - för att allt var så bra! Ett tack från henne att hon var nöjd när hon lämnade er!
    Eva i Lund

    SvaraRadera
  9. Tänker på er hela Wildas fina familj, ni finns i mina tankar.

    SvaraRadera
  10. Jag har följt er historia och Wilda så länge och större kärlek och tålamod och ork och kämparglöd får man leta efter. Tänker på er och tänder ett ljus i fönstret för WIlda ikväll.

    SvaraRadera
  11. Svårt att hitta rätt ord, men tänker som kloka Hanne här nedanför. Att man känner skuld är nog ofrånkomligt, och även om vi alla överöser er med argument för varför ni inte ska känna så, hjälper det förstås inte.
    Men ni har tagit hand om detta underverk till flicka, älskat henne, kämpat för henne, tagit hand om henne på ett fantastiskt sätt och har inget att känna skuld för.
    Ni kan omöjligt ha gjort mer än vad ni gjort, ni har varit otroligt starka. Det fanns kanske inte mer att göra, ni och hon har kämpat så länge.
    Hon är så otroligt vacker på bilden, och ser så rofylld ut. Mer älskad än hon är kan ingen vara.
    Ta hand om er nu, och försök att ta till er att ni har gjort allt ni kunnat.
    Önskar att jag kunde göra mer för att lindra din sorg..
    Stora kramar

    SvaraRadera
  12. Jag har varit här många gånger men inte kunnat få ur mig några ord. Har följt er och Wilda så länge och nu känns det som om inte bara ni utan också världen förlorat något stort. Vackra, fina Wilda ... nej, det finns helt enkelt inte ord som räcker till.

    SvaraRadera
  13. Lilla Wilda, vila i frid söta lilla vän! Kan inte tänka mig vad ni går igenom men mina tårar rinner från mina kinder när jag läser din blogg om din lilla fina Wilda. Massor av kramar till er

    SvaraRadera