söndag 14 oktober 2012

Bara prat om pengar

Fick en kommentar om att alla mina sista inlägg mest handlade om ekonomi. Usch! Ja det stämde...Inget kul alls.
Men tyvärr har vi iom Wildas bortgång hamnat i en jobbig situation. Vi förlorade inte bara vår älskade prinsessa. Vi förlorade även våra arbeten. Inte hela världen och det minsta bekymret tyckte vi då vi såklart blev sjukskrivna och skulle få sjukpenning tills vi fick krafter för att börja söka arbeten och stämpla. Men så enkelt var det inte. Vår sjukersättning grundar sig inte på den sjukpenninggrundande inkomst då vi inte är sjukskrivna från ett arbete eftersom vi är arbetslösa.
Så iom detta får vi en inkomst på 18000 (efter skatt) mindre i månaden. Alla kan nog förstå att det är ganska mycket! Vår bostadskostnad på 15000 har ju inte minskat. Och inte alla andra räkningar heller. Nu sitter vi inte och gråter för detta för vi försöker lösa allting. Vi har sagt upp vår bostad och ska flytta till mindre och billigare. Men vi har fortfarande tre månaders uppsägningstid. Vi ser en ljus framtid framför oss....men just nu är det ganska tufft.
Sedan hade vi ju en begravning och en gravsten att betala....

Vi är inte rika på pengar . Inte heller något jag strävar efter för vi är rikast av alla ändå-På Kärlek <3
Men pengar är tyvärr ett nödvändigt ont om man vill ha tak över huvudet, kläder på kroppen och mat på bordet.

Så nu har jag förklarat varför de varit tråkiga inlägg som mest handlat om ekonomin.

_____________________________-

Helgen har varit mysig. En riktig hemmahelg i detta ruskväder vi haft. Spelat spel, tittat på film och bara myst. Några turer upp till Wilda såklart. Älskar verkligen att sitta där själv och prata skit med lillsnuttan. Övertygad om att hon sitter bredvid mig där och gapskattar åt alla mina idiotiska historier.
Hos Wilda kan jag gråta, skratta och skrika....Där kan jag vara. Sedan går jag hem med ett lugn i kroppen och kan fungera för resten av min familj.

2 kommentarer:

  1. Vill bara skicka en stoooor bamse kram till er.
    Jag äste ditt inlägg hos Pernilla Wahlgren och sitter nu med klump i magen. Vilken situation ni är i. Ni har just mist detnkäraste ni har och måste flytta för att kunna leva vidare. Skulle önska man kunde hjälpa till med något. Jag har i allafall delat din link på tävlingen, både i bloggen och på fb. Kryssar fingrar och tår för att ni vinner <3 kraaam

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas ni får pengar till er resa alla fall! Gör inget att du pratar om det, ekonomi är ju (tyvärr) en viktig del i livet. D et behöver inte vara något övrflöd - men man måste ha så att man klarar sig. Det förstår jag måste vara tufft för er att göra just nu! Tur ni har varandra! :))
    Eva i Lund

    SvaraRadera