onsdag 17 oktober 2012

Ny start

Mamas bloggsida ska läggas ner i december fick jag ett mail om för några v sedan.. Så därför måste jag flytta min blogg.

Så det blir en nystart. Tidigare har ju bloggen handlat om livet MED Wilda. Nu blir det om livet EFTER.

Jag är en väldigt öppen person. Delar med mig av allt som jag känner och tycker. Detta är MIN blogg.
Alla behöver absolut inte tycka som jag eller dela mina åsikter. Men jag tänker inte låta min blogg med mina tankar, känslor och åsikter bli en debattblogg. Alltså publiceras inte kommentarer som leder till liknande. Det valet kan jag göra just för att detta är MIN blogg.

Jag har varit med om så mycket genom åren. Och nej..jag har inte och kommer inte dela med mig av allt. Det finns ALLTID dem som har det värre än en själv. Men det finns dem som också har det betydligt bättre. Ingen har rätt att tala om för någon annan hur man ska må eller vad man får må dåligt av. Våra livserfarenheter påverkar ju oss.
Sedan Wilda kom in i våra liv har vi lärt oss mycket och lärt oss uppskatta det vi har. Jag försöker varje dag påminna mig om att faktiskt vara glad för det jag faktiskt har istället för det jag inte har. Inte lätt alla dagar. Men jag blir starkare varje dag av att faktiskt tänka så och fokusera på det. Vi kunde haft det så mycket värre.

Jag är lycklig. Jag har en underbar man och sju underbara barn. Tak över huvudet, kläder på kroppen och mat på bordet. Vad mer kan jag önska mig?
Sedan att vi har ganska många tråkigheter runt om oss är en så liten del av allt det underbara vi faktiskt har.

<3<3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar