tisdag 27 september 2011

Förbaskade tarmvred

En timme efter jag publicerat mitt blogginlägg igår ringde telefonen. Wilda kräkte en massa. Jaha...magsjuka då!

Men nix....när vi kom hem såg jag på magen att den såg ut som den brukar när tarmarna vridit sig. Förde in fingret i rumpan för att försöka se om jag kunde tömma på luft och bajs. Men nej....Wilda var apatisk som hon brukar bli när hon har ont.Pulsen var hög och klöktes och kräkte hela tiden. Då var det bara att vänta på den stora krampen som gör att kroppen lägger av och tarmarna rättar till sig. Och jodå...den kom. Men var annorlunda än dem brukar vara. Stesolid, mycket syrgas och stimulans.....vänta...vänta. Så äntligen kommer det lite luft ur rumpan och hon börjar andas igen.Lilla stumpan. helt sjukt att gå igenom detta om och om igen.

Wilda mådde sedan bättre men har nu i förmiddag visat samma tecken igen...Håller tummarna på att det går över. Så glad för att operationen snart blir av.

 

Idag fick vi även beslut från tingsrätten gällande Benne och Mille. Dem ska vara stadigvarigt boende hos mig :D. Självklart blir det en utredning som vi längtat efter länge nu. Barnens bästa är det viktigaste.

 

Ha det bäst!

4 kommentarer:

  1. Men lilla lilla gumman vad hon får kämpa. Stackars liten och stackars er med denna oro. Jag fattar inte hur ni orkar? Jo det fattar jag ju egentligen ,är ju mamma själv och man orkar galet mycket när det gäller ens barn men ni har verkligen mer än någon under en livstid ska behöva gå igenom.
    Å det finns ju inget värre än när det slutar andas. Har sagt det förr och säger det igen att ni är helt otroliga som orkar med men kan tror att det fina stunderna med lilla hjärtat då hon mår bättre sen ger så enormt mycket påfyllning och därav klarar ni detta. Men oron?
    Ni är enorma!!!!!!!

    hoppas hoppas nu att operationen snart är så Wilda fårslippa detta och ni med och att det inte kommer en omgång till nu.

    Massa massa stärkande kramar till er och till lill hjärtat från mig.

    SvaraRadera
  2. linda mamma till anton och filip28 september 2011 kl. 11:21

    så jobbigt med dessa mag besvär. hoppas nu att hon slipper allt detta efter operationen. så svårt som förälder att se sitt barn ha ont.
    och ett stort grattis till tingsrätts beslutet om dina barn.
    styrke kramar.

    SvaraRadera
  3. Starka kramar med kärlek och energi till er alla. Underbart att ha barnen hos sig, så klart!!
    Kram Nina

    SvaraRadera
  4. Fy va hemskt!
    Ni verkar vara en riktigt stark familj, och särskilt du!
    Jag hoppas verkligen Wilda blir bättre!
    kram

    SvaraRadera