torsdag 15 september 2011

Fynd

Operationstiden är framflyttad. Wilda är förkyld och det är otroligt viktigt att hon är helt frisk när hon ska sövas då riskerna är såpass stora redan. Detta innebär att jag kommer att avboka den kurs jag skulle gått. Hade redan ångest för den ändå så blev inte så jättestor besvikelse.

Idag ska vi ha tre intervjuer.Hoppas vi efter idag sedan har vår fulla assistansgrupp. Just nu är det mesta bara bra. Kanonassistenter och inga problem alls...Eller jo smågrejer som måste rättas till vid övergången. Då alla dem sista blivit mer eller mindre hitslängda har det inte blivit någon riktig bredvidgång utan alla har lärt sig lite olika.

Vi ska ha en introduktionsdag och Wildas handlingsplan är snart färdig så det kommer bli hur bra som helst :D

Igår gjorde vi ett riktigt fynd. Vi köpte möbler begagnat(Dock i Nyskick). Två skrivbord,2 garderober, två hurtsar och en låg hylla. Allt köpt på Mio.Nypris mellan 11-12000. Vad gav då vi??? 1000 sek. Det kallar jag fynd.

Nu kommer barnens rum bli så fina. Viktigt för mig att barnens rum blir bra.Och det kommer bli så perfekt.

Imorgon hämtar vi hem de andra barnen.Som vi saknat dem.Mille extra mycket eftersom vi inte träffat honom på en månad.Förhoppningsvis kommer även tingrättens beslut idag. Om inte så imorgon. Nervös som sjutton för det såklart.

Såg även att Wildas blogg är den mest lästa mammabloggen här på Mamas. Jättekul verkligen att ni är så många som vill följa med oss på resan. Ännu roligare är det när vissa av er tar er tid att lämna en kommentar.Tips, ideèr och tankar som ni delar med er av betyder mycket och jag tar verkligen till mig mycket av det. FÅr mig att tänka annorlunda i vissa lägen tex.Ger mig nya ideèr att spinna vidare på. Så extra  jättetack till er-Ni ger oss extra styrka i vardagen. Så nu är vi som en riktig Super-Power familj ;)

9 kommentarer:

  1. Det första man gör när man slår igång datorn är förstås att kolla hur Wilda mår :)

    SvaraRadera
  2. linda mamma till anton och filip15 september 2011 kl. 12:11

    vilka fynd :) skönt att få hem barnen i morron :) trist att lillan e förkyld, men bättre att avvakta då. jag har er i favoriter på datorn, kikar in flertalet gånger om dagen för att se om något nytt kommit upp :) jag håller tummar å tår att ni får en bra dom från tingsrätten :) ha en jättans bra dag allihopa :) kramen.

    SvaraRadera
  3. Krya på Dej Wilda!
    Härligt med fynd!
    Mvh Anette

    SvaraRadera
  4. hoppas wilda kryar på sej snart.
    ha det bra och sköt om er.
    kram

    SvaraRadera
  5. NU är ni en super-power familj??!! Det tycker jag att ni alltid varit!! Superkrafter över det vanliga. Hoppas ni får ett fantastiskt hem där alla kan trivas o må bra.
    Kram Eva Th

    SvaraRadera
  6. Ni har varit en Super-Power familj länge, ju! ;)

    Spännande och slitsamt med flytten, men visst är det roligt att planera?

    Hoppas det blir en bra dom!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Det är alltid roligt med fynd och ert var ju verkligen ett FYND!! =) Håller tummarna för ett bra besked från tingsrätten.

    SvaraRadera
  8. Vilken "direkt" blogg du har !! Jättebra !
    Jag är nyläsare här hos dig, och jag är nyfiken på hur er stora =) familj ser ut ! Kan inte hitta det.
    Va skönt att operationen gick bra och att ni fick åka hem så snart !
    kram och lycka till !!

    SvaraRadera
  9. Kul att du följer oss ;) Hur då ser ut menar du? Gift med min drömman som jag träffade för 7 år seda. Vi har tre barn tillsammans-Leo 5, Engla 4 och Wilda snart 2. Från ett tidigare äktenskap har jag 4 barn.Felicia 16,Nicholas 15, Benjamin 11 och Miliam snart 9 år. De två största bor hos sin pappa i Laholm och kommer till oss när inte kompisarna hägrar ;) varannan helg och på lov. Kram

    SvaraRadera