tisdag 13 september 2011

Kaos

Här är mer eller mindre kaos här hemma nu. När flytt närmar sig och man bor lite trångt så blir det nog lätt KAOS! Hittade inget särskilt på förmedlingscentralen. Bara lite smått.

Dock tyckte Wilda nog det var superroligt för hon skrattade hela vägen dit :D. På vägen hem stannade vi till på Ica och hämtade det paket med inredningsprylar jag köpt på Barnrummet.se. Påslakanset, lampor, väggklockor, mattor, gardiner etc. Jättefint är det...meeeen.

Hrm..jag var inte så noga och tittade vilka storlekar det fanns på påslakanseten...så nu står jag här med två set där örngotten är 70X80 cm och påslakanen 160x210....så nu måste jag hitta nya kuddar och täcken. Var hittar man så stora kuddar? Har kollat Ikea, jysk, hemtex,Ellos etc. Så snälla någon säg till om ni vet.

Idag har vi även en bredvidgång. En gullig tjej som vi hoppas ska börja här. På torsdag så blir det 4 nya intervjuer.Imorgon blir det till Helsingborg för att träffa Wildas ansvariga läkare.På fredag hämtar vi hem resten av klanen samt en pojvän från Stockholm. Så då blir det fullt hus och massor med mys.

Nu ska jag måla sängar. Ha det bra så länge....

6 kommentarer:

  1. Jag köpte två såna kuddar på Ikea kallades sittkuddar tror jag. Men kan du inte skicka tillbaka dem annars?

    SvaraRadera
  2. Skriv din kommentar här!

    Oj,du som är så duktig på att sy-fixa till det i symaskinen vetja.Du vill säkerligen ha det tyget du beställde på påslakakanen o örngotten.

    Lycka till med flytt o allt annat som hopar sig runt om ...
    du är ju en SUPERMamma.. Mysmamma.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jamen köp inte nya kuddar och täcken! Du kan använda dem ändå. Du är ju duktig på att sy - Sy in dem istället, tex med en 5 cm "ram" runt 3 sidor. Det beror ju förståss på hur de ser ut, men jag gjorde så en gång.
    Köper du större täcken o kuddar, kan du ju inte använda dina gamla lakan och örngott..

    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag har sålt mina symaskiner..:(

    SvaraRadera
  5. Ha ha....Vi kvinnor kan ju göra flera saker samtidigt ;). van vid att ha mycket att göra och tycker att det är kul.

    SvaraRadera
  6. Måla sängar!!!! Hur hinner du med allt?? Stor familj, flytt, läkarbesök, matköp.........Har du fler än 24 timmar om dygnet? Akta så att du inte tar kål på dig. M a o glöm inte att sköta om DIG.
    Eva Th

    SvaraRadera