onsdag 19 september 2012

Ensam vårdnad

En del frågor får jag gällande den ensam vårdnad jag fått om mina barn som jag har tillsammans med en annan man eftersom mannen ifråga sprider ut på fb att han GETT mig vårdnaden.
Så nu ska jag lämna lite svar på frågorna. Dock tänker jag absolut inte lämna ut någon information som jag inte anser är bra för barnen. Dem ska inte hängas ut. Dem är redan offer i hela den här skiten.

Jag bad om ensam vårdnad med många vittnen och bevis samt efter barnens egen vilja och önskan. Barnen är 9, 12 och snart 18.
En tid innan de två långa dagars rättegång skulle vara så gick deras pappa med på att jag skulle få ensam vårdnad. Han tycker då att han GETT mig den.

Men så här står det i domslutet:

DOMSKÄL

Vid avgörande av frågor om vårdnad och umgänge ska barnets bästa sättas främst.
Efter att ha tagit del av samtliga handlingar i de båda målen finner rätten att det
parterna kommit överens om också är bäst för de gemensamma barnen

5 kommentarer:

  1. Skriv din kommentar här! Du är en bra mamma, det bevisar ju verkligen domstols handlingarna:)

    SvaraRadera
  2. Ja det är jag ;).....Sätter alltid mina barn först. Dem är det viktigaste jag har.

    SvaraRadera
  3. Stor kram, helt enkelt!

    SvaraRadera
  4. Skriv din kommentar här!Alldeles rätt beslut,DOMSTOLSBESLUT i inte de att pappan GETT dej vårdnaden.Domstolen va de ju som gav utlåtande!Ta hand om er!Kramar i massor

    SvaraRadera
  5. Exakt....Hade vi gått igenom den långa rättegången hade utslaget blivit detsamma :D

    SvaraRadera