fredag 14 september 2012

Jag och barnen vet sanningen

Sömnlösa nätter fortsätter. Saknar Wilda obeskrivligt mycket. Men får inte tid att sakna eller sörja.

Orkar inte detta. Det jag, älskling och barnen går igenom önskar jag ingen. Jag trakasseras nu även på fb av mitt förflutna och dess sk "vänner". Vänner som inte känner mig eller ens träffat mig........
Det sprids otroliga lögner och alla i min närhet är drabbade.

Tycker synd om barnen som får läsa allt detta och även dem blir ledsna och frustrerade över lögnerna som sprids.
Iallafall så vet vi sanningen. Barnen och jag....och soc...och alla vänner och övrig släkt som även dem blivit trakasserade.Och skolor etc.....Det räcker. Men det gör ändå ont.....

Hade jag kunnat hade jag tagit min familj och flyttat långt bort. Men kan ju inte flytta från lilla Wilda.

Vill bara få lugn och ro. För min egen skull men mest för barnens. Stackars älskade barn. Som om dem inte redan går igenom tillräckligt.

13 kommentarer:

  1. Styrka till er alla.Kan man inte blockera dessa typer som sprider skit om er?
    Du kan tänka att dom är avundsjuka och så har dom inget eget liv.
    Jag önskar jag kunde hjälpa er!!
    Ni är i mina tankar...Kramar!!

    SvaraRadera
  2. Jag kan slippa se det men inte barnen. Men ska ta bort dem från FB. Dem ska inte behöva läsa och må dåligt för det oxå. Kram

    SvaraRadera
  3. Jag blir så ledsen när jag läser detta. Hur orkar folk lägga ned så mycket tid och energi på att jävlas med andra? Har de verkligen så trista, meningslösa liv? När dessutom dina nära och kära blir drabbade... Och just nu, dessutom? De verkar ju helt sakna empatisk förmåga. Nä, det finns inte ord för sådana patetiska idioter...

    Styrkekramar till dig och hela din familj!

    SvaraRadera
  4. Det är fruktansvärt trost när inte vuxna ska kunna behärska sin vrede och gör så att barnen får lida. Hr haft samma dilemma i alla år (22 år) av en fader som inte tagit sitt ansvar för de than en gång gjorde, skaffade ett barn..men som genom åren trakasserat mig och sagt det få gånger han träffat mitt barn till henne att du ska få veta sanningen om din mor en vacker dag. sanningen om mig ? ja den vet hon väl Haha!! Jag tog mitt ansvar som förälder vilket han aldrig gjorde utan sket i allt..och för att höjja sig sjhälv i ågrens ekorrhjul måste han hitta på lögner om mig för att själv må bra. sorgligt!! Men mitt i denna vendetta sitter ett barn och hör och ser allt. Jag bryr mig inte ett dugg om hans dåliga mående men mitt barn har ialla år blivit lidande vilket är hemskt. DET tänker det inte på? Men jag har i alla år tänkt som så att stackare rent sagt. må så dåligt att man drar in sin omgivning det måste vara den värsta sjukdom man kan få uhu!! Jag hoppas ni hitta rlugnet nu efter allt ni gått igenom och kan skärma bort denna människa som gör på detta vis. Det är svårt det vet jag men jag önskar er lugn och ro nu. Kramisar till er alla.

    SvaraRadera
  5. Jag tror ni kan flytta. Ni får göra en ritual på en ny plats och skapa ett ställe dit ni går för att vara nära Wilda. En minneslund, en prinsessfest, någonstans att sitta, något att titta på. En varm känsla.

    SvaraRadera
  6. Jag förstår inte hur folk har hjärta att bete sig så, speciellt mot en familj i er situation!
    All kärlek till er. Jag har följt din blogg ett tag och imponerats av hur mycket ni har kämpat för lilla Wilda. Hoppas ni är stolta för allt ni har gjort för henne, Wilda hade tur som fick er till föräldrar!

    SvaraRadera
  7. Vi är glada för att Wilda valde att komma till oss. Och att kämpa så otroligt mycket för henne var inte svårt. All den kärlek vi fick från henne gjorde oss alla så otroligt starka. Som någon sa...man sörjer så starkt för att man älskat så starkt. Det är sant <3

    SvaraRadera
  8. Farmor till tvillingar14 september 2012 kl. 23:20

    Förbannat vad folk är idioter. Dina älskade barn ska inte behöva lida mer och inte ni heller. Att förlora ett barn måste vara det värsta man kan drabbas av även om barnet är sjukt eller handikappat eller friskt just då. Men ni klarar detta trots att det känns tungt. Er styrka är ert mod glöm aldrig det. Styrkekramar till er alla.

    SvaraRadera
  9. Det hemskaste är ju att du levt så länge med någon du uppenbarligen inte kände. Tyvärr är det väl inte helt ovanligt men inte desstu mindre förfärligt! Usch och fy på din xxxxx.!!
    Eva i Lund

    SvaraRadera
  10. Ledsen om du tog illa upp ang. att inte känna helt den man lever med. Det var absolut inget illa ment och inte alls sagt för att skada! Tycker bara det är förfärligt att ni ska behöva ha på detta vis!
    Eva i Lund

    SvaraRadera
  11. Vad? Har Absolut inte tagit illa vid mig av något som någon kommenterat. Kram

    SvaraRadera
  12. Min förra kommentar försvan nog i cyberrymden! Skönt att den inte togs fel av dig!!
    Sköt om er och er fina familj.
    Kram

    SvaraRadera
  13. Fy fan för äckliga människor som orkar ens skrica ngt negativt till en familjemedlem som nyss förlorat en annan familjemedlem!! Även om man har åsikter eller bär på någon slags vrede kan man väl hålla det för sig själv? Nä internet är bara en värld av näthat och fega människor som inte vågar annat än sitta där bakom skärmen och ja, näthata!! Jag vet inte hur det gick till att jag ramlade in här men vart fast från första början. Jag hat gråtit och skrattat när jag läst igenom din blogg, jag tänker på er och önskar er lugn och ro! Jag är själv mamma och kan inte ens lite försöka förstå hur det känns! Man vill skriva "skit i vad alla andra tkr och tänker" men det är inte så lätt, jag vet för jag har varit med om samma trakasserier. Ni, DU är stark och ni har varit(är) underbara föräldrar till alla era barn! Skickar en miljon styrke kramar till er!

    SvaraRadera