måndag 3 oktober 2011

Imorgon gäller det

Då åker vi till Lund. Wilda blir undersökt inför op. Jag hoppas innerligt att hon kan opereras då det hade gjort hennes liv så mycket enklare."Orkar ni med det extra arbete det innebär"? sa läkaren. E du dum eller? Vilket extra arbete? Att slippa tarmsonda? Slippa se sin dotter i oerhörda smärtor? Slippa de onödiga kramper Wilda får när magen kniper för att hon samlar på sig så mycket luft och avföring som tarmarna inte kan arbeta med? nej...det är inte merarbete. Det är en stor lättnad att få se Wilda må bättre.

Vi tror inte på underverk och förväntar oss inte det. Men vi vet att denna operationen kommer göra mycket för Wilda. Självklart är vi oroliga och jag tappar andan ibland när jag tänker på allt som kan gå fel. Men detta gör vi för Wildas skull. Enbart....och då måste det vara rätt!..eller?

Wilda krampa i förmiddags så som hon gjort de senaste dygnen. Jättekonstigt att det är nästan samma tid vaje dag. Vi åkte iväg till Familia idag för att handla nya byxor till de stora killarna. Vi parkerade och skulle lasta ut allt. Jag matade Wilda under tiden och kopplade från sprutan. När jag sedan ska lyfta utt henne så fastnar matslangen och hella "knappen" åker ut. Wilda är totalt oberörd. Jag klipper sönder ballongen och för in knappen igen. Får sitta så medans vi kör in till sjukhuset för att hämta ny knapp. Fäller ner sätet och lägger Wilda där. Hennes mage är totalt uppspänd och hon behöver tömmas på luft innan jag byter knapp. På med handskar, tvätta rent, kolla så nya knappen är hel, i med knappen och fylla på med sterilt vatten....så. Nu har jag gjort det för första gången.  Klart och iväg till Fanilia igen.

 

Nu ikväll har det blivit en massa tvättande så alla barn har kläder under tiden vi är iväg i v. Tvätta, hänga, torka och stryka.......snart blir det sängen.

 

Kram kram

4 kommentarer:

  1. Håller alla tummar o tår för söta lill Wilda!

    kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Skriv din kommentar här!
    Håller tummarna att allt går bra.Kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas allt går som ni vill i Lund. Vi har varit där två gånger och jag tycker att BUS är absolut ett av det bästa barnsjukhusen i Sverige.

    Usch, ångest, jag skulle få panik om Noels knapp åkte ut...Skulle nog inte vara lika lugn som du.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Usch och fy för det med knappen.
    Det har hänt oss med, dock var det bara 2 veckor efter op. Min dotter skrek något fruktansvärt.. :(

    Skönt att det gick så pass bra för er ändå.

    Hoppas även att det blir op för er prinsessa och att allt ska gå bra.
    Kram

    SvaraRadera