tisdag 25 oktober 2011

Kan inte ha egentid

Det går inte...

Såg fram emot att äntligen få hitta på något utan man och barn. Jag är ju alltid låst här hemma. Så hade en trevlig dag tillsammans med M och hennes syster. Var så skönt att få göra något UTANFÖR hemmet Det händer inte ofta kan jag säga.

Men det räckte att komma hem för att ångesten skulle ta över och det dåliga samvetet. Blev återigen påmind om varför jag inte lämnar hemmet så ofta. Tydligen är jag inte värd det.Eller ens har rätt till det.....Så det dröjer nog länge innan jag vill göra det igen.

10 kommentarer:

  1. Men du... :)
    Du är klart värd det! Tänk inte annat!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag undrar verkligen vad för hemskt som kan få dig att känna så.. Såklart att du ska ha egentid så mycket tid och energi som du lägger på hem och familj, ALLA behöver egentid ibland!
    Kram till dig!

    SvaraRadera
  3. Vet ju inte vad du menar, vad som hänt. Men klart du ska komma ut, bort, lite granna, emellanåt.

    SvaraRadera
  4. Varför skulle du inte vara värd att göra något för dig själv? ALLA behöver göra något för sig själva ibland. Om det sen är en gång om året eller tre gånger i veckan, är väl upp till var och en, men det behövs. Kram!

    SvaraRadera
  5. Klart att du är värd egentid så som du kämpar hela tiden, sen kan jag förstå att du har svårt att vara ifrån Wilda för länge. Men rätt till det det har du :)
    Kramar Petra från Skåne

    SvaraRadera
  6. Det är enbart dina egna tankar - att du inte är värd egen tid....alla vi föräldrar är värda att unna oss en egen tid. Om du blev påmind om varför du inte lämnar hemmet ofta så är det för att någon säger det till dig.....Klart att du ska ha tid för dig själv...

    SvaraRadera
  7. Det som gynnar dig gynnar Wilda och resten av familjen!
    Kommer ihåg då min yngste var 3 månader och jag sprang runt i 1.5 timmar och köpte ALLA julklappar, just för att jag kände mig otillräcklig som lämnade mina barn trots en närvarande pappa. Hur tokigt kan det bli? Tänk att du investerar i familjen genom att du blir gladare och positivare om du kommer hemifrån lite då och då. Alla inklusive dina barn vet ju att du ger 100% till barnen och lever för dem, inte ska du ha dåligt samvete då!!!
    Sköt om dig!
    Eva Th

    SvaraRadera
  8. Klar du som alla andra föräldrar är värd egentid och inte ha dåligt samvete för det!! För att orka måste man ta sig egentid:) Kram på dig vännen

    SvaraRadera
  9. SJÄLVKLART är du värd egentid. Låt ingen intala dej något annat. Kramar.

    SvaraRadera