lördag 1 oktober 2011

Ingen operation

Det ser ut som att det inte kommer att kunna bli någon operation. Wildis är jätteslemmig och behöver inhaleras var tredje timme. Får nog lägga till ånga med koksalt oxå. Lillan har även idag haft en jättekramp och svårigheter med andningen efter. Sedan alla småkramper som ställer till det och gör det jobbigt för hennes lilla kropp.Hoppas dosökningen av Keppra hjälper och det snart.

Så med allt detta så blir det nog ingen op. Det är alldeles för stora risker att söva henne när hon är såhär. Den risken är vi inte villiga att ta.

Angående rekryteringen av nya assistenter så går det sådär. Vi har flera på gång men alla vill ha samma tjänster-dagtid. Vilket gör att vi tyvärr kommer få välja bort flera och fortsätta söka efter assar som vill arbeta kvällspass. Dessutom är det jättemånga som tackar nej för att dem inte tror dem ska klara det psykiskt. Förstår absolut men börjar ändå kännas lite. Hur kan man inte vilja jobba med vår lilla prinsessa? Vet ju att det inte är att dem inte vill men ändå...

 

Nu blir det mys med familjen. Ha en trevlig kväll!

3 kommentarer:

  1. Usch ni har det inte lätt, speciellt inte Wilda.
    Vill säga att jag tänker på er mycket.
    Mvh Anette

    SvaraRadera
  2. Vad tråkigt att det kanske inte blir någon operation. Hoppas det ordnar sig.
    Vad det gäller rekryteringen så är det tråkigt att ni har svårigheter att finna assistenter. Jag skulle jättegärna söka. men då jag bor ända uppe i norrland så är det lite svårt. Älskar barn allmänt och är alltid villig att lära mig nya saker!
    Men som sagt. liiite långt.
    Hoppas det ordnar sig för er och jag kan bara säga att ni verkar vara en helt fantastisk och stark familj. ll lycka till er!
    Mvh Ellenor

    SvaraRadera
  3. Hej..

    jag tror dem vill jobba med din prinssesa, men vågar inte. för chansen att gör fel kan göra så att man står där med ett liv på sitt samvete. Det är nog det många backar för.
    Hmm är kvällspassen svåra att tillsätta. OH vad synd att jag ej bode där nere. JAg älskar kvällspassen. och jag skulle så gärna vilja jobba med henne. men lite förlångt att pendla :( glad att det går frammåt för er.. hoppas hon mår bättre nu efter op... Tänker ofta på er. och förvånad att ni har så mycket krafter. man har väl de undan gömt någonstans när det gäller sin familj.. Önska er all lycka i hopp om hitta en bra grupp assistent.. Många varma kramar Linda

    SvaraRadera