fredag 28 oktober 2011

Slutade andas

Idag började dagen ganska lugnt. Wilda har blivit sjuk igen och slutar andas stup i kvarten och har ont. Lämnade urinprov på VC som visade det vi redan visste. Ett samtal in till barnavd och antibiotikan var utskriven. Stackars liten. Förbaskade urinvägsinfektioner. Hon får ju antibiotika dagligen för att förebygga detta men det hjälper ju uppenbarligen inte.

Så ikväll skulle jag och Jesper bege oss iväg till restaurang med barnen. Hann inte mer än få in maten förren jag fick ett sms:"WILDA BEHÖVER HJÄLP" Det är larmmedelandet från hennes telefon. Efter några sekunder ringer den automatiskt upp min telefon. Då är jag redan på väg ut ur restaurangen. "Du måste komma "säger assistenten. Jag springer hemåt. 6 minuter varade denna apnèn. Fixade med medicn och såg till att WIlda mådde någorlunda igen för att sedan bege mig tillbaka till restaurangen. Måltiden blev inte särskilt avslappnad och mysig. Detta är inte normalt...detta är jävligt, fruktansvärt sjukt.

Hoppas på en lugn natt för lillstumpan. Vi andra ska försöka slappna av och mysa. Titta på Idol och sedan en film.Äta skräp iklädd min fina Zipperall ;)

På måndag får vi vår första leverans från Mat och Ro. Ska bli spännande.Jag är inte van vid att följa recept men ska bli skönt att slippa tänka ut vilken mat vi ska ha varje dag. Detta är menyn för nästa v:

5 kommentarer:

  1. Hej...
    Jag skickade iväg ett litet paket till Wilda idag. En klen tröst i kaoset, men ville ge några änglasaker jag gjort. Så bli inte rädda för paketet från den okända personen... ;-)

    SvaraRadera
  2. Förundras av din styrka:) Massor av stöttekramar från oss i Munka.

    Vi har också Mat & Rokassen och är helnöjda med alla goa recept och det sköna att slippa gå i affären och hitta på något gott att ha till middagsmat.........nu slipper man ju det i 5 dagar!

    SvaraRadera
  3. Precis.Ska bli spännande.Hoppas kanske att barnen oxå ska våga sig på att smaka lite mer. Dessutom är det lättare för dem att hjälpa till med maten när man går efter recept ;)

    SvaraRadera
  4. Naaaw. Så gulligt av dig. Självklart är alla de fina änglar och andra presenter en "tröst". Dem blir en påminnelse på hur många som bryr sig runt om.<3

    SvaraRadera
  5. Söta lilla tjejen, härliga bilder på det lilla underverket, man bara smälter när man ser henne, mormor kommer och pussar på dig imorgon, det tycker vi om, sen tar jag Engla och Leo med mig hem det ska också bli så roligt , älskar ALLA mina barnbarn så otroligt mycket dom är en gåva. Kram mormor

    SvaraRadera