söndag 23 oktober 2011

Myshelg

Helgen har rullat på. Vi jobbade femte helgen i rad och har två helger kvar innan vi oxå jobbar varannan helg. Har myst för fullt och fått oss många goda skratt. Lillstumpan reagerar så gulligt när jag pratar bebisspråk i höga toner;) Då skrattar hon med hela ansiktet. Hon har även börjat roa sig själv såpass att hon ger sig själv härliga skratt.Hon dunkar huvudet hårt bakåt mot huvudstödet i sin Delfi...det är roligt minsann.

Har hunnit städa ett antal gånger oxå i helgen, bakat, planerat, fixat och donat. Mycket huvudbry har det även varit kring mycket runt WIlda. Saker som gör oss jätteoroliga och som måste hittas en lösning på. Man ska lita på magkänslan...

Ska försöka komma iväg till Gekås på tisdag om någon vill följa med. Vill inte åka dit med gnälliga gubben eller barn.Behöver få komma iväg själv.Det är så mycket som barnen behöver och jag oxå för den delen. Vill inte gå runder som en hösäck längre.

Sedan planerar jag ju myshelg med älsklingen. Måste få komma iväg och rå om varandra. Även om vi träffas nästan dygnet runt så är det som arbetskamrater eller föräldrar inte som ett gift par...eller jo men inte ett kärlekspar då.

Julen närmar sig med stormsteg. Blir storjul här hemma med nära och kära. Kalkon och traditionellt julbord står på menyn. Och som vanligt ska jag försöka ge mig ut och hitta byns största gran. Julen är så otroligt mysig. Blir som ett litet barn själv.Inte för julklapparna utan för den värme jag känner inombords som jag inte kan förklara. Det blir andra julen för lillan. Helt otroligt och verkligen ett mirakel. Hade aldrig kunnat tro det och snart fyller hon 2 år. Tiden går fort men tänker jag på allt vi varit med om de senaste två åren så känns det som en vääääldigt lång tid. En tid som verkligen förändrat mig som människa.Bara till det bättre.

Wilda fick ett paket i torsdags från Finland. En jättesöt Ängel som en bloggläsare ville ge lillstumpan. Den hänger nu ovanför hennes säng och skyddar henne mot allt ont <3<3<3

Här kommer lite bilder från helgen.Lillan sitter i sin nya Tumble form, gungar i sin nya gungar, sitter i sin nyinställda Delfi och är ute och njuter av det underbara vädret. Storebrorsan ville oxå vara med på bild och visa upp sin nya jacka <3<3<3



5 kommentarer:

  1. Önskar att jag kunnat möta upp dig på Gekås, men på tisdag lämnar jag in bilen på reparation för andra gången på en vecka - det lär inte blir några slantar kvar efter det..
    Underbara bilder, och en väldigt snygg och klädsam jacka kan du hälsa sonen.. ;)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad många som ska lämna in sina bilar denna v...vad sysslar ni med ;) Tur man inte har körkort ;P

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder på Wilda! Hon ser så nöjd ut! Hoppas nu du kommer iväg till Ullared!
    Kram Nina

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder på en gosig liten tjej! Låter som hon utvecklas med stormsteg nu :)
    Ha en riktigt fin dag trots det trista vädret!

    Kram Lena i Örkelljunga

    SvaraRadera
  5. Sköna bilder! Ser ut som hon myser och mår finfint. Syns att hon gillar att gunga.
    Bra att du tar ett andetag för dig själv för en gång skull - det är du värd!
    Eva Th

    SvaraRadera