onsdag 9 november 2011

Människovärde

Idag har Wilda högre feber. Lillstumpan är genomförkyld stackaren. Hans och Emma vill väl att vi ska se till att hon somnar in nu när hon är förkyld för hon är ju handikappad....

Kan tala om att dem gånger Wilda har ont, vilket inte är så ofta som vissa tror, så får hon smärtlindring. Det får mina andra barn oxå. Kan även tala om att Den smärta Wilda får utstå i sitt liv inte är något emot vad friska människor får utstå under sina. Wilda kommer aldrig  behöva skämas, aldrig få sitt hjärta krossat, aldrig behöva känna sig mobbad, aldrig ha ångest för ekonomi, arbete etc, aldrig bli psykiskt eller fysiskt misshandlad....Kan fortsätta i evighet

Wilda har ett så bra liv hon bara kan få.

Det är skrämmande att se hur vuxna människor, som dessutom säger sig arbeta med xtra speciella människor, har för människosyn. Vad lär era barn? Tur att ni inte sökt jobb här. Ni borde inte få jobba med människor överhuvudtaget.

 En sak till- Nu kommer inte Emma, Hans eller någon annan anonym få nöjet att komma till tals i bloggen mer med elaka kommentarer. Starta en egen som sådana som är som ni kan fylla med skitkommentarer om hur ni borde döda era barn. Eftersom ni tycker att det är en rättighet en läsare har.

12 kommentarer:

  1. Jag tycker det var fint att se lite film med Wilda, där man kan se att hon leker och njuter, det är lätt att lämna sidan här med intrycket att hon har mycket sjukdom, apné och så vidare men det där kändes glädjande och levande och fint att se!

    SvaraRadera
  2. <3<3<3 Jag är glad att WIlda inte förstår hur vissa ser på henne och tom anser att hon ska dö. Det hade sårat henne djupt........Nu sårar det mest oss och hennes syskon. Wilda är deras lillasyster som dem älskar högt.

    SvaraRadera
  3. Blir ledsen när jag läser kommentarer här inne hos dig. Som att inte en handikappad har samma värde som någon annan. Det är skrämmande syn. Vad är värre än vad i sådana fall? Då har inte cancerpatienter ett värdigt liv eller rätten att kämpa för sitt liv då och vi kan ta massa hemska sjukdomar. ALLA människor har rätten att leva, att få ha det då bra det bara går . Jag kan tycka vad räknar människor som bra eller dåligt?? Alla kan vi bli sjuka, handikappade och det kan gå fort. En olycka t.e.x kan förändra livet på nån sekund.
    Så glad att lilla Wilda kommit till det bästa av det bästa!!
    Å betvivlar inte ett dugg att hon skulle ha det nått sämre än nån annan efter det förutsättningar hon har.
    Hon är den störste fighter jag stött på i mitt 48 åriga liv så även hela er familj.
    Men när vi andra blir bestörta över dumdristigheter man läser så kan jag ju bara tänka er anhöriga. Jag är själv handikappad och jag säger det efter att jag blev det så har jag sett en skrämmande syn på sjuka men kan endast förklara det med att det som tycker mest och antar, klagar mm är det svårast sjuka.
    En Bamse kramis till lilla prinsessan och massa massa krya på!!!

    SvaraRadera
  4. Hon är så fin er lilla Wilda. På filmerna här nedanför så syns det verkligen att hon har ett bra liv här hos er.
    Bry dig inte om de dumma kommentarerna du får. Det finns så mycket knepiga människor som bara är ute efter att bråka och röra om.
    Hoppas att lilltjejen snart mår bättre.
    Kram till er.

    SvaraRadera
  5. Ni i familjen ger henne ett bra liv. Ni gör allt ni kan för henne det märks ju tydligt när man läst dina bloggar.
    Jag har läst sedan, jag tror det var din första blogg om Wilda, så jag har lärt mig mycket av ditt skrivande.


    Du är fantastisk som delar med dig av Wildas och ert liv.

    Wilda har utvecklats väldigt mycket vilket man kan se på dina YouTubeinspelningar.

    Wilda är en härlig lite flicka. Lätt att älska.

    Hälsar Ninacian

    SvaraRadera
  6. Vilka hemska människor det finns, blir så ledsen och arg hur dom beter sej. Bra att du kan göra så att anonyma inte kan kommentera.
    Ber om kraft över er. Hoppas Wilda blir piggare snart.
    Mvh Anette

    SvaraRadera
  7. Usch för dessa människor som skriver sånt.
    Hoppas verkligen på att dom inte har några egna barn! För stackars dom barnen i såfall :( att komma till sånna föräldrar.
    Du är en bra förälder Nilla du gör det ända rätta med lilla Wilda.

    Jag har aldrig sett Wilda som handikappad, utan bara väldigt speciell liten flicka, hon fångar ens hjärta i ett nafs. Hon är så fin ♥ Hon är precis lika värd som ett friskt barn, och har helt klart valt rätt föräldrar.
    Kram på er.

    SvaraRadera
  8. Klart Wilda har t bra liv, hon har ju föräldrar och syskon som älskar henne, som gör allt för henne och som går genom eld för henne. Sån är nog dom flesta föräldrar och det finns en anledning till att Wilda valde just er. Hon vet att ni aldrig skulle vända henne ryggen för ni är fina människor. Och hon är ju så enormt söt denna lilla flicka jag smälter när man ser bilderna och framför allt dom hon ler på. Önskar er det bästa

    SvaraRadera
  9. Så roligt att få ta del av er vardag! För er är Wildis självklart inte "handikappad med en massa funktionnedsättningar", hon är en individ som alla era andra barn och med henne gläds ni lika mycket åt framsteg och glädje som med överiga barn. Njut av henne - hon är fantastisk!
    Eva Th

    SvaraRadera
  10. Goa ni! Du är helt underbar och så fruktansvärt ärlig när det gäller Wilda. Vill andra människor inte veta hur Wilda och ni övriga har det, varför då gå in på din blogg och läsa? Nej, ta INTE åt dig! Krama Wilda från mig!
    Kram Nina

    SvaraRadera
  11. Ni har en jättefin liten tjej! Fortsätt njut av henne! Stor kram och massa värme till er! Tack för en bra blogg!

    SvaraRadera
  12. Fy fan vad jag blir förbannad när jag läser vad Emma o Hans har skrivit. Vilka elaka människor!

    Du ni är bara bäst för Wilda! Jag har beundrat er sedan du började att dela med dig av er tid med Wilda. Allt ni har gjort för att Wilda ska ha det så bra den tid hon finns hos er. Det finns nog inte många som hade orkat med detta. Jag måste då säga Pernilla du är en underbar person!
    Kram
    Eva

    SvaraRadera